W kilka tygodni „po”

 

W kilka tygodni „po” - śmiało możemy powiedzieć: Światowy Dzień Targów 2016 zjednoczył branżę targową na świecie.

Pierwszy w historii Światowy Dzień Targów, obchodzony w dniu 8 czerwca 2016 roku, zmobilizował tysiące profesjonalistów z branży targowej na całym świecie. Inicjatywa oficjalnie ustanowiona przez UFI – Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego, m.in. z inicjatywy Polskiej Izby Przemysłu Targowego, ma na celu przede wszystkim uświadomienie ogromnego znaczenia społecznego i gospodarczego przemysłu targowego. Przy wsparciu UFI powstała wyjątkowa sieć współpracy złożona z 56 krajowych stowarzyszeń branży targowej, dzięki którym z powodzeniem przeprowadzono ogromną akcję promocyjną Światowy Dzień Targów.

 

Targi: liczby mówią

W ramach projektu Światowy Dzień Targów, partnerzy tej inicjatywy udostępnili statystyki, które obrazują skalę przemysłu targowego na świecie i jego wartość.

Marketing face-to-face (twarzą w twarz) to jeden z najbardziej efektywnych kanałów medialnych w zakresie pozyskiwania klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. To właśnie targi oferują tak ważną możliwość spotkania twarzą w twarz z potencjalnymi klientami i partnerami biznesowym, przyciągając w sumie na świecie ponad 260 milionów zwiedzających rocznie.

Targi nie tylko są w stanie pobudzać rozwój poszczególnych rynków branżowych, lecz generalnie stymulują wzrost gospodarczy i rozwój infrastruktury. Wartość światowego przemysłu targowego szacuje się na 55 miliardów USD.

Targi umożliwiają prezentacji w jednym miejscu wiodących produktów w danej branży oraz innowacji. Dzięki 4,4 milionom przedsiębiorstw uczestniczących co roku w targach na świecie, targi wspierają rozwój handlu i oddziałują jako silny instrument internacjonalizacji.

 

#GED16 i jego zasięg

Projekt Światowy Dzień Targów pozwolił także pogłębić wiedzę o tym różnorodnym i wyjątkowym miejscu pracy, jakim są targi i przemysł targowy. Tysiące profesjonalistów przemysłu targowego włączyło się w działania i wydarzenia zorganizowane z tej okazji w 60 państwach na całym świecie.

Akcję Światowy Dzień Targów 2016 wsparły stowarzyszenia i firmy targowe, uczelnie wyższe i indywidualni wykładowcy akademiccy. Ponadto wielu indywidualnych organizatorów targów, operatorów obiektów targowych, firmy świadczące usługi dla targów zorganizowało w swoich firmach własne obchody z okazji Światowego Dnia Targów.
 

Do sukcesu kampanii Światowy Dzień Targów w dużym stopniu przyczyniły się media społecznościowe i działania w Internecie. Tylko w sam dzień 8 czerwca, opublikowano tysiące tweedów, setki tzw. selfie z logo Światowego Dnia Targów. Odbyły się także dziesiątki specjalnych wydarzeń poświęconych Światowemu Dniu Targów, które umożliwiły profesjonalistom targowym prezentację funkcji targów i zwiększenie świadomości klientów i partnerów na temat znaczenia przemysłu targowego na świecie. W tym oczywiście, w Polsce!

Media społecznościowe - Facebook, Twitter, YouTube i LinkedIn w ciągu ostatnich kilku miesięcy buzowały prezentacjami działań pod hasztagiem #GED. Grupa użytkowników Facebooka na profilu Światowy Dzień Targów w okresie przed 8 czerwca 206 r. wzrastała średnio dziennie o około 200 nowych osób. Pojawiły się niezliczone zdjęcia, filmiki video, informacje prasowe, artykuły prasowe i dyskusje, hasztag #GED16 był w ciągłym użyciu. Jeden z filmików video opublikowany dla wsparcia projektu Światowy Dzień Targów w ciągu pierwszych 24 godzin obejrzało 60 000 widzów.  

 

Ogromny odzew z jakim spotkała się pierwsza w historii kampania „Światowy Dzień Targów” dowodzi, że ta akcja była bardzo potrzebna. Chcielibyśmy wyrazić podziękowania wszystkim którzy przyczynili się do wielkiego sukcesu Światowego Dnia Targów 2016. Zachęcam każdego do dalszego promowania znaczenia targów, do dzielenia się z informacjami na temat targów, a wreszcie do zaznaczenia w kalendarzu 2017 roku daty 7 czerwca, a w kolejnych latach - pierwszej środy czerwca, jako daty kolejnych akcji - Światowy Dzień Targów. Właśnie w te dni ponownie świętować będziemy Światowy Dzień Targów.”, stwierdził Kai Hattendorf, dyrektor zarządzający UFI – Światowego Stowarzyszenia Przemysłu Targowego.

Po analizie wciąż napływających z poszczególnych państw do UFI raportów na temat działań zrealizowanych w ramach projektu Światowy Dzień Targów 2016, UFI wraz z Partnerami kampanii z całego świata w nadchodzących tygodniach opracuje koncepcję ŚDT 2017. UFI będzie kontynuowało rolę globalnego centrum koordynującego działania kampanii ŚDT przez wszystkie zaangażowane stowarzyszenia targowe.

Z pełną listą działań podjętych z okazji Światowego Dnia Targów i zgłoszonych do UFI, można zapoznać się na stronie www.ufi.org/ged , gdzie znajduje się aktualizowana na bieżąco lista działań.

Partnerami projektu „Światowy Dzień Targów” oficjalnie ustanowionego w styczniu 2016 r. są następujące stowarzyszenia targowe: UFI (Świat) oraz AAXO i EXSA (Afryka Południowa), AEFI i CFI (Włochy), AEO (Wielka Brytania), AFE (Hiszpania), AFECA (Azja), AFIDA (Ameryka Środowa i Południowa), AMPROFEC (Meksyk), AOCA (Argentyna), AUMA and Fairlink (Szwecja), FAMAB (Niemcy), CAEM (Kanada), CEFA i CENTREX (Europa Środkowa), EEAA (Australoazja), EEIA (Unia Europejska), HKECIA (Hong Kong), IAEE i SISO (USA), IECA (Indonezja), IEIA (Indie), IELA (świat), IFES (świat), LECA (Liban), MACEOS (Malezja), MFTA (Makao), PCEI (Polska), RUEF (Rosja), TEA (Tajlandia), UBRAFE (Brazylia) and UNIMEV (Francja).

 

 

Źródło: Polska Izba Przemysłu Targowego, www.polfair.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce Zamknij